Thursday 28 July 2011

Go go Harimau Malaya!!!

    Dh dkt sminggu aku x bukak blog nie kot..So atas p'mintaan sorang kwn yg tnya kt aku...."wei,ko x wt cerita baru ke?"maka aku pun bkak le blog nie....Chheewwaaahhhhh.....So,post nie ditulis slps aku tgk M'sia vs Sinapura..Punya smgt nk tgk bola,sampi aku pakai jersi M'sia yg baru ptg td diberikan oleh En.Hafiz.....Thanks syg!Entah knpa,rsa smgt kebangsaan 2tue makin melonjak2 plk...Hehehe..Mau nye tak,tgk jo la pnyokong M'sia yg dtg kt stadium 2..90,000 beb!Cayalah!Pnyokong Singapura pun lbh kurang 2000 je..Aku tabik spring le kt korang....Nak kata aku nie peminat fanatik bola,tak la t'lalu fanatik..Match2 besar mcm nie aku lyn la,kalau Piala M'sia tue,rasa2 nya tgk time final je kot!Hahaha....



Sempat lg post nie!Hahaha....
                                                       
                                                   
    Time tgk bola nie,aku akan jd cpt emo..T'utamanya bila phk lwn dh start jaringkn gol..Mulale rasa nk ttp TV & terus tido..Hahaha....Mula2 tue mmg smgt giler le tgk....Lepas dh kena benam tue....Terus bkak jersi!Hahaha....Hairan jgk aku..Asal aku tgk je,mesti M'sia kalah..Kalau aku tak tgk plk,boleh je M'sia sumbat gol byk2!Peristiwa nie b'laku bkn baru sekali..Tp dh byk kali dh....Emm....So nk ulas sikit pasal match td,even M'sia kalah,tp aku rasa kita kalah b'maruah....Bg aku,diorang dah cuba utk buktiakn & berikan yg terbaik utk semua..Semua org nak mng,tak ada siapa pun yg nk kalah or tewas kan....Biasala tue,adat p'tandinagn la kn....Mesti ada yg mng, & ada jgk yg kalah....
   
    Aku rasa pasukan kita dah meningkat prestasinya sejak akhir2 nie..Sebagai penyokong Harimau Malaya yg setia,kita pun tak blh la nak letakkan hrpn yg t'lalu tinggi kat diorang nie semua..Kita bg sokongna padu pun dah cukup utk membuktikan bahawa kita sayangkan pasukan kita..Chheewwwaaahhhh....Abis je match,bkk je fb penuh dgn status2 pasal bola..Rasanya dlm 90% kot semua org dok komen pasal match 2..Ada yg bg sokongan yg membina,ada yg kutuk bkn main lg..Aku rasa sikit tak puas hati dgn penyokong2 yg mcm nie..Kalau kita mng boleh pulak beri pujian,tp kalau kalah masing2 cuba nk jadi penganalisis bola sepak..Entah2 diri sendiri tue kaki bangku apa!



Hero bola sepak Malaysia....


 
     Tetiba plk emo..Hahaha..Haaaa..Masuk plk bab pemain..Aku rasa bkn aku je,korang pun mesti suka sgt dgn pemain kebangsaan kita nie kan,siapa lg kalau bkn Safie Sali..Kalau tak kenal jgk,mmg sah ko tak ambik tau apa yg jd dkt dlm M'sia nie..Hahaha..Gambar di atas tue,gambar dia la..:)Aku kagum gila dgn dia!Gaya abis bila main..Mmg nmpk mcm M'sia mghrpkan dia utk jaringkan gol..Dia pun merupakan pnjaring gol yg t'byk kn..Kalau la semua pemain mcm dia....Even dia main utk kelab di Indonesia,aku bangga bila dia buat yg terbaik utk negara dia..Ada yg ckp dia nie bayangan Arwahyarham Mokhtar Dahari @ Super Mok..Pape pun diharapkan agar dia akan terus bermain utk skuad kebangsaan kita, & akan terus memantapkan lg prestasinya..Chaiyok2 Safie!







     Papepun yg t'jadi dlm arena bola sepak kita,hope kita akan terus b'diri di blkg mereka semua..Tanpa kita,siapalah mereka kan..So skrg kita tumpukan perhatian kita & bagi sokongan dkt skuad muda plk,utk kejohanan Sukan Olimpik yg akan dtg.. Cukup la setakat tue dulu kot..Majulah sukan utk negara..Ahakz..

No comments:

Post a Comment