Wednesday 10 August 2011

Ramadhan menjelma lg..:)

    Tup tap tup tap dh 10 hari aku menjalankan ibadah puasa nie..Ramadhan kali nie sama je cam yg lepas2....Alhamdulillah,Ramadahn akli nie lebih b'makna bila diambut dgn org2 yg tersyg.....:)dan yg plg best skli,thn nie full Ramadahn aku posa kt umah!best giler!1 kenikmatan yg x terucap ngan kata2..hahaaha....mknanya mmg aku x dpt le merasa berbuka kt dlm kem nun....yeeehhhhaaaaa!!!!
 
   Kt Taiping nie ssh nye nak cari otak2..ayam uncle bob lg le..x jumpa smpai ke sudah!emmmm....mybe ada kt area KL je kot..mula le trgt zmn buka posa thn lps,bila b'buka ngn kwn2..pot nk beli mknn mmg kt Bazar Ramadhan Taman Tasek Permaisuri 2,ala,area2 nk ke HUKM tue....thn lps aku dok luar,so mmg situ jo lah pot kitorang..nk masak?jauh sekali la..hahaha..mana sempat ceq nak masak..balik kelas smpai umh pun dh pukul 5.30..lg pun kekangan peralatan tue yg mnyebabkan kitorang lg mls nk masak....ala,student kn,stndard le beb!hehehe..

    Bab menu favourite time bln posa nie,emm....aku tibai je smua kot..tp yg plg aku suka nk mkn time nie karipap pusing,air tebu or air bandung,popia bsh..haaaa....favourite den la tue hah!kuih2 lain pun aku tibai je,janji knyang..hahaha..Alhamdulillah..:)rasa bersyukur dok kt M'sia nie,nk sambut Ramdhan pun tenang je kn..:)even encik Hafiz t'pksa kembali ke Sbh utk meneruskan tugasannya pd 8 Ramadhan yg lalu,tp jarak x memisahkan kami utk terus b'hubung..Alhamdulillah..:)semoga encik Hafiz dpt mnjlnkn ibadah puasa dgn baik di sana....:)
 
   Time nie le aku nk belajar masak pun,ala cikit2 le kan..hehehe..step by step..mmg aku tak pandai msk pun,so what!!!!b'balik pd tajuk utama nie,sedar tak sedar dh 22 thn aku sambut Ramadhan..time nie le nk kmpul pahala byk2,nk tmbhkn amal jariah kn..bkn maksudnye bln2 lain aku tak wat,cuma bln nie tgktkn lg la..:)time pun dah start b'kumandang lagu raya..First lagu raya yg aku dgr pg td,Sudirman,Kepulangan Yg Dinanti..pppeerrrgghhhhhh..touching giler bila dgr!tetiba sayu plk rasa..padahal aku ada je kt umah nie kn..touching le cikit bila dgr lagu nie sbb tetiba plk teringat kat cik Hafiz......cheewaahhhh..

 
   Emm....Jam dh menunjukkan pukul 6.45 nie,so aku nk out dulu,nak hidang pe yg patut..so dikesempatan nie aku nak wish Selamat Berpuasa,walaupun dh p'tghn puasa kan..semoga d bln yg penuh keberkatan nie,kita sentiasa berada di bwh rahmat NYA..Amin....:)Posa jgn tak posa ok!!!!ahakz....

No comments:

Post a Comment